1250846291_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tuo ketku emäntä otti tänään paperia ja kaatoi pullosta siihen jotakin ja pilasi NIIIIN monta hyvää järsimispaikkaa. Joku oli jo ehtinyt syödä keittiönpöydän jalat, mutta työ oli jäänyt pahasti kesken, nyt nekin maistuu pahalle. Mitä voi pieni koira enää rauhassa tehdä, kysyn minä??

Mitään tuo emäntä ei sano, mutta ottaa pois kaikki aarteet mitä ehdin varastaa, kun livahdan ovenraosta mukaan kaikkialla. Minä olen nopea ja uusi mottoni onkin:

Minulla on vain kaksi pahetta; vaatimattomuus ja ääretön nopeus.


Eilen sain ihania luita, sellaisia ihan oikeita, joissa oli lihaakin jäljellä, eikä mitään naurettavia nahkarullia. Vein ne heti pesääni, mutta,mutta emäntä meinasi pilata senkin riemun. Se ottikin luut pois minulta kun murisin sille varoittavasti. Se näytti luut minulle, antoi haistaa ja alkoikin itse syödä niitä, siis voitteko kuvitella!? Olin ihan että HEY WHAT´S GOING ON??? Ei siinä auttanut kuin alistua ja odottaa että se sai syötyä (varmasti söi lihaisimmat palat ensin pois), mutta sitten se jätti minut ihan rauhaan ja minä sain nauttia luuni ihan itse.

1250847076_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Emäntä kiikuttaa minua edelleen pihalle, nyt tosin onneksi harvemmin. Olen todennut että on paljon siistimpää ja kätevämpää tehdä asiat kotiin. Ulkona on niin paljon muutakin tekemistä. Olen minä kilttinä tyttönä tehnyt uloskin, kun siitä saa namia. Ymmärtäisipä emäntä että minä tekisin kaiken aina ulos jos siitä hyvästä saisi nakkia, mutta aika usein ne on vaan roppuloita mitä saan palkinnoksi. Osaan jo odottaa palkintoa heti kun kyykistyn ja olenkin alkanut luomaan emäntää katseita :"enkös minä vain olekin ihana ja taitava, enkö?"

Näytin sille tänään leikkini, jossa etsin pihan isoimman kiven jota jaksan liikuttaa, haukun ja murahtelen kivelle ja sitten se alistuneena alkaa pyöriä juuri sinne minne minä sen haluan pyörittää. Siitä tuli niin iloinen mieli että piti ottaa oikein juoksuspurtteja ja vähän kiljahdellakin. Tietävätpä muutkin tässä talossa että tänne on muuttanut todellinen vartijakoira, pomo jolle ei kannata tulla päätä aukomaan.

Olen saanut pintaani vienon tuoksun työllä ja vaivalla ja nyt olen sivukorvalla kuullut että emäntä ja isäntä aikovat pestä minut tänään ja leikata kynnet. Mitäköhän iloista keksisin heidän pään menoksi?

Nyt taitaa taas olla aika lähteä ulos. Saatan minä sinne jotain tehdäkin jos palkinto on hyvä, katsotaan nyt.

Alli